Chcę schudnąć, od czego zacząć?

Follow me on   I N S T A G R A M



Nikt nie jest doskonały, nikt nie ma idealnego życia i każdy kiedyś od czegoś zaczynał. Nikt nie jest od razu mistrzem w żadnej dziedzinie, więc nie wolno się zniechęcać na samym początku. Efekty każdej pracy przychodzą z czasem :) Gdybyśmy wszyscy otrzymywali to, o czym marzymy jak wyglądałoby nasze życie? Byłoby nudne, szare i wyprute z marzeń, a my nigdy nie docenilibyśmy tego co mamy. 
Cudowny jest moment nie samego posiadania, ale celu, idei za którą podążasz, a najważniejsze czego musisz się nauczyć to przełamywanie własnych barier. Musisz wyjść ze swojej strefy komfortu, spróbować czegoś nowego i w tym wytrwać. 

Jaki jest przepis na sukces?


- Twoje niedoskonałości muszą przestać być Twoimi kompleksami, niech staną się motywacją i celem treningowym 

- Nie zastanawiaj się kiedy i o której godzinie będziesz ćwiczyć, zaplanuj trening wcześniej i kiedy nadejdzie właśnie ta godzina po prostu wstań z łóżka i to zrób :)

- Zmień nawyki żywieniowe, wprowadź zdrowe produkty i zabaw się w kucharza przyrządzając smaczne posiłki. Nie wiesz od czego zacząć? Podpowiem Ci co na pierwszy ogień powinnaś zamienić w swojej kuchni. Nie katuj się żadnymi restrykcyjnymi dietami, to nie przyniesie sukcesu, gdyż szybko się zniechęcisz. 

Zamień białe na ciemne i to się tyczy pieczywa, makaronu, ryżu, ale uwaga czytajcie skład ponieważ nie zawsze ciemny chleb jest zdrowszy od jasnego, bardzo często jest barwiony karmelem i wcale nie jest już taki fit, więc kupując patrzymy na etykiety ;) 

Zamiast ukochanych owocowych jogurtów, polecam przyrządzić naturalny jogurt z ulubionym owocem, zblendować i pyszny koktajl gotowy, smaczny i o wiele zdrowszy, bez dodatkowego cukru. 

Desery mleczne, czekoladowe, waniliowe zamień na kaszę jaglaną z musem owocowym, albo przygotuj go z kakao i orzechami, może to być również miód, lub masło orzechowe.

Majonez- jogurt naturalny z ziołami, natką pietruszki, czosnkiem i np koperkiem :)

Tłuste, smażone mięso- zamień na chude pieczone, duszone, bądź na parze, wprowadź również ryby do swojej diety. 

Sery topiony, sery twarde, serki kanapkowe- lepsze zamienniki to pasty warzywne, jajeczne, pesto, ser biały, a do kanapek serek homogenizowany

Cukier biały- miód lub ewentualnie cukier trzcinowy :)

To wystarczy na początek, najważniejsze żeby za dużo nie wziąć sobie na barki, szybko się zniechęcisz i nic z żadnej zmiany nie będzie. Musisz być zdecydowana i działać dobrze, ale powoli. Musisz być silna i uwierzyć w siebie, nie możesz wieczorem w łóżku być pełna optymizmu i mówić, że od jutra zaczynasz. Jutro będzie tak, jak zwykle, a wieczorem znowu obiecasz sobie, że jutro to już na pewno nic nie zjesz. Jutro znowu zjadłaś i wyzywasz siebie w myślach, czujesz się okropnie i wiesz, że nad niczym nie możesz zapanować. Znasz to prawda? Ja tez przez to przechodziłam i wiele razy powtarzałam sobie "jutro", ale jutro nie istnieje musisz zacząć od dziś. 

Osoby z nadwagą przeważnie mają niskie poczucie własnej wartości i nie lubią siebie. Katują siebie głodówkami, bezlitosnymi dietami, przy których nikt by nie wytrzymał pewnie dłużej niż 2 dni. Takie niejedzenie prowadzi do efektu jojo i nienawidzisz siebie jeszcze bardziej, zamartwiasz się, że jesteś beznadziejna i, że nic Ci nie wychodzi.. Nie tędy droga. Postaraj się polubić siebie mimo wszystko, co z tego, że teraz nie wyglądasz idealnie, co z tego że masz więcej centrymetrów tu i tam, zrób sobie prezent i staraj się każdego kolejnego dnia dbać o siebie. Nie jesteś idealna, ale masz wiele innych zalet, dzięki którym jesteś pięknym człowiekiem. Zmień jestem beznadziejna, na chcę wyglądać lepiej. Podaruj sobie choć 30 min dziennie na sport i zadbaj o pokarmy, które dostarczasz swojemu organizmowi. Na poczatku żadne diety nie działają. Jedz po prostu zdrowo i przygotowuj posiłki z produktów, które lubisz. Na początku wybieraj mniejsze zło, czyli to, o czym pisałam wcześniej białe pieczywo zmień na ciemne i tak dalej. Staraj się wysypiać i poświęć choć jeden dzień w tygodniu na czas tylko dla siebie i w tym właśnie dniu zrób tylko to, na co masz ochotę. 

Zaczynam- to już dziś i co teraz?




Centymetr w dłoń i mierzymy, żebyś nie powiedziała za miesiąc, że nie działa. Działa, działa, ale bardzo szybko zapominamy o tym, jak wyglądaliśmy kiedyś, a że z reguły jesteśmy leniamy i szukamy wymówek, aby przestać. 
Mierzymy tak, aby nie ściskać centymetra, by wyniki były mniej bolesne, zmierz się dokładnie, a za miesiąc będziesz miała duże pole do radości. 


Talia- najwęższe miejsce w okolicy brzucha
Pas- mierzymy w okolicy pępka
Biodra- najszersze miejsce pupy, sprawdź dokładnie czy cm jest w jednej linii, najlepiej w lustrze
Udo- w najszerszym miejscu
Łydka- najszerszy jej obwód

Zapisz wyniki najlepiej na tablicy i powieś ją nad łóżkiem. Zapisz również  4 tygodnie, czyli tyle ile ma miesiąc, skreślaj dzień po każdym treningu. Optymalnie jest ćwiczyć 4-5 razy w tygodniu, 2 dni pozostają na Twój odpoczynek, ale staraj się go spędzić aktywnie, jeżdżąc na rolkach, lub rowerze ze znajomymi, spacerując, możesz pójść na saunę. 
To miesiąc dla Ciebie, zrób wszystko by wyniki za 30 min pozwoliły Ci na gigantyczny uśmiech na twarzy i tańce z radości po całym mieszkaniu :) 
Teraz jest ten moment, na nową, lepszą wersję Ciebie.

Nie masz możliwośći zapisania się na siłownię? Możesz ćwiczyć w domu, poniżej przedstawię Ci listę treningów, które ja wykonuję przynajmniej raz w tygodniu :)

Polecam zwrócić uwagę na poprzednie posty

CARDIO   INTERWAŁY   ĆWICZENIA NA UDA I ŁYDKI  TRENING OBWODOWY  

DIETA I PRZEPISY   

Trening całego ciała (mój ulubiony)


Cardio (jako rozgrzewka przed ćwiczeniami)


Brzuch (mój ulubiony trening brzucha- działa) :)

Nogi 


Tyłeczek


 Interwały ( po ćwiczeniach, jeśli masz siłę, lub jako osobny trening)



Trzymam za Ciebie kciuki :) 


Czas start zaczynamy :)


36 komentarzy:

  1. super sylwia, fajnie ze w taki pozytywny sposob zachecasz innych do zmian :) naprawde warto wiec do dziela dziewczyny!
    pozdrawiam
    natalia

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie te zasady znam, ale nie zawsze stosuję zdrowsze zamienniki i to jest bardzo zgubne :) Za to lubię sport i wszelką aktywność, więc wychodzę na zero ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestes niesamowita motywatorka!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialnie motywujesz kochana! Mam pytanie do Ciebie i Sławka. Czy znacie jakies dobre zamienniki/diety dla osob chorych na cukrzyce? Choruje na nia od 4 lat a insuline zaczelam brac poltora roku temu. Po jej przyjmowaniu szybko przytylam a kazdy kilogram bardzo trudno mi schudnac. Moglabym ske stosowac do diet ktore piszesz tutaj oraz na asku ale np. Mowisz zeby na wieczor jesc cos lekkiego, bialko a ostatnio jak bylam na kontroli u lekarki to mi powiedziala ze obowiazkowo na wieczor mam jesc chleb bo on utrzymuje przez noc cukier na odpowiednim poziomie. Jakbyscie mieli jakies porady to bylabym wdzieczna bo juz nie wiem co mam jesc zeby schudnac (mam 17lat) i oczywiscie wiem ze nie da sie schudnac bez ruchu wiec chodze na silownie i staram sie aktywnie spedzac czas. Mam nadzieje ze bedziecie cos wiedziec na ten temat z cukrzyca :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem co czujesz :)) sama choruje od prawie 11 lat, jest cieżko musze się pilnować ale to daje kopa. Sama wiesz, że musisz unikać smażonych, fast food itd. Lekarka ma rzeczywiście rację, na każdym szkoleniu pani dietetyk tak uczyła. Uważam, że powinnaś się udać do dietetyka w swojej miejscowości tam gdzie chodzisz na wizyty kontrolne poproś swoją panią doktor albo sama umów sie do dietetyka. Masz do tego prawo i bedzie to

      Usuń
    2. Jak będziesz chciała pogadać to możesz śmiało pisać :) narazie jedz na kolacje ciemne (razowe ) pieczywo, dzięki temu cukier utrzyma sie na prawidłowym poziomie a chleb nie bedzie aż tak tuczący.

      Usuń
    3. Oo z checia bym napisala, bo potrzebuje sie poradzic. Gdzie moge do Ciebie napisac? :)

      Usuń
    4. zcukrzycaprzezzycie@gmail.com

      Usuń
  5. bomba motywacji, jak zwykle :) jesteś niesamowita! love

    OdpowiedzUsuń
  6. To twoje wymiary, chodzi mi moja kochana? :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna notka !! Jestes mega motywacja z takim pozytywnym myśleniem i wgl jak mówisz o zdrowym trybie zycie to az czlowiek ma chec wstać i biegać , skakac cokolwiek ! Jestes super tak w skrócie ! ♥ ♥ ♥ buziaczki i trzymaj sie tam i nie poddawaj ;**
    Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż idę się zmierzyć, wziąć wielką kartkę i zrobić sobie 'kalendarz' :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesteś najlepsza Sylwia!! Podziwiam Cię za tą cierpliwość, którą dla nas masz i odpowiadasz po kilkaset razy na te same pytania. Prowadzisz świetnego bloga i cholernie nam pomagasz!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy interwały(bieganie) mogę robić przed ćwiczeniami z mel b,jest jakaś różnica?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje wymiary Syl? cudoo

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zawsze - niezwykle motywacyjny post :) Ja ćwiczę pół godziny do godziny dziennie i spalam podczas takiego treningu 300 - 400 kalorii :)
    http://blog017.blogspot.com/ nowy post <3

    OdpowiedzUsuń
  13. ta lista ćwiczeń, czyli te linki co podałaś, to wszystkie od razu robić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie na początku :) Najpierw spróbuj zrobić 1-2, z czasem możesz robić więcej :)

      Usuń
  14. Cieszę się, że kilka miesięcy temu trafiłam na twojego aska i bloga. Dzięki Tobie sie nie poddaję a gdy mam doła zaglądam do Ciebie i od razu mam banana na twarzy :) jeszcze długa drpga przede mną ale dam radę ! Chcę być tala silna jak Ty :* Dziękuję Ci za to że jesteś ;')

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja ćwiczę od tygodnia i już widzę pierwsze efekty. Małe, bo małe, ale jednak :)
    Całusy,

    sylwiaa-m.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie motywujesz! :)
    Ja ćwiczę już od jakiegoś dłuższego czasu i widzę spore efekty ;)
    Bardzo mnie inspirujesz :)

    boskiebransoletki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Syl, wstaw swoją playlise przy której najczęściej ćwiczysz :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak zawsze świetny post, bardzo przydatne wiadomości i miło się czyta;)
    Ja mam do ciebie Sylwia ogromną prośbę;)) Czy mogłabyć nagrać, krótki filmik na youtube lub nawet na asku/snapie jak wykonywać ćwiczenia na uda TRX i martwy ciąg? Żeby dokłądnie pokazać i najlepiej powiedzieć co i jak, na co zwrócić uwage;)) Chodże na siłownie zupełnie samiutka i bardzo sie wstydze, a zupełnie nie wiem jak to zrobić prawidłowo;( Byłabym ogromnie wdzięczna;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobra robota! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A zna ktoś może sposobu na przytycie? Nie ważne czy jem zdrowo czy fast-foodowo to i tak całe życie niedowaga...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Specjalna dieta jest potrzebna, ale na pewno nie ciągłe jedzenie syfów :) Z pewnego przypadku w rodzinie wiem, że mimo wszelkich prób nie każdy przytyje :)

      Usuń
  21. trzeba się w końcu za siebie wziąc, wypróbuje te interwały z ostatniego filmiku :)

    niepotrzebneskreslic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Syl, a jest jakaś szansa, że do końca września zrobisz post gdzie podasz menu na dany dzień z przepisami i zdjęciami? :) W październiku mi się studia zaczną, a zupełnie nie wiem co mogę tam sobie szykować do jedzenia i będę wdzięczna za taki post :) Ewentualnie jeśli możesz to podaj jakieś potrawy i sama jakoś znajdę przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mega nas wspierasz i nam pomagasz! :*


    Dzięęęęęęęęęękuuujeeemyyy! :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapytam się tak ogólnie wszystkich jak i ciebie Sylwio: co sądzicie o ćwiczeniach Mel B na brzuch i nogi? Uważacie że dają efekty? Ktoś z was ćwiczy? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam Cię :( strasznie motywujesz i pokazujesz, że naprawdę warto! Pozdrawiam i trzymaj kciuki za mnie bo od dzisiaj ja zaczynam od tworzenia nowej siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy zamiast typowych ćwiczeń mogę uprawiać jogę ? Nie lubię za bardzo typowych treningów , nudzą mnie i szybko się zniechęcam , ale jeśli ćwiczyłabym jogę , to czy to da mi jakiś efekt ? :) Będę wdzięczna za odpowiedź ^^

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie od kilku dni gości w domu piłka do ćwiczeń i czeka na pierwsze ćwiczenia :) Mam nadzieję, że szybko się doczeka, bo z moją motywacją bywa różnie :D

    OdpowiedzUsuń
  28. A u mnie, od kliku dni jest orbitrek i zaczynam intensywne treningi! Mam w planie schudnąć 10 kilo. Musi się udać! Siostra mówi mi, żebym wzięła jeszcze do tego afrykańskie mango. Mówi mi, że to nie jest taki o suplement, tylko naturalne składniki. Sama nie wiem ;/ Muszę poczytać o tym jeszcze w necie. Twój blog bardzo mnie motywuje do działania. :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  29. A słyszałaś o czymś takim jak wyciąg z pokrzywy indyjskiej? Ponoć hamuje apetyt i przyspiesza spalanie tłuszczu.

    OdpowiedzUsuń